søndag 18. april 2010

Litt fra helga, og et nytt kjeledyr...

"Valdeites" fylte horn:
En oppskrift ungene har laget flere ganger i Bollerød barnehage - måtte prøves hjemme!

 
Armbånd: Jeg har forsøkt å hekle et armbånd - jeg har ikke hekla siden 6.klasse da farmor lærte meg det, og ble vel aldri noen ekspert da heller....
Jeg har mange ideer, men trenger nok et par til å øve meg på. Jeg spurte svigermor om hun kunne hjelpe meg å huske et par "sting", bare der følte jeg at jeg var ute å kjøre.. heter vel ikke akkurat "sting" i hekling fikk jeg beskjed om...
  
Nabo samarbeid:  Mannfolka er tøffe med motorsag, mens ungene sitter spente på terrassen og følger med. Treet er borte nå og utsikten ble perfekt!

Vårt nye kjeledyr:  Karoline kom stolt hjem med en hel meitemark familie i en bolle. Plutselig var bollen tom. Men Mamma - du sa jo at de var bra for jorda, og de var sultne også... Dermed har en familie på 3 feite meitemark flyttet inn i en av potteplantene våre.

    
Ha en strålende uke,

4 kommentarer:

Line fra huset på landet sa...

Knall med utsikt. Viktig det.
Oj..hekle armbånd ? Spennende;)

små og store drømmer sa...

Det så godt ut :)
Legg gjerne ut oppskriften :)

Blått til lyst sa...

He, he - virkelit artig med nye kjæledyr! De er kanskje ikke så mye å kose med, men til gjengjeld trenger de verken ekstra fôr eller help på do :
Det er muligens å gå litt langt å tenke på fisketur med godt agn.... ! :)

fru Dyregod sa...

Det kommer sikkert potteplanta til å sette pris på! Tenk så luftig og fin jord den får. Men det er kanskje best du smugler dem ut etterhvert - de trenger vel mer enn ei blomsterpotte for å leve i lengden.
Armbåndet ble kjempelekkert, synes jeg!